Over mij

Mijn foto
Tollebeek, Noordoostpolder, Netherlands

maandag 17 augustus 2009

Lekker het bos in (16-08-2009)

Vandaag hebben we wat caches in het bos in de omgeving van Utrecht gedaan en zijn we o.a. in Leusden en Amersfoort geweest.

Dendrocopos Major

Wat een ding zeg. We konden in de logs van voorgangers al lezen dat er een beste afwijking van de coördinaten waren namelijk zo'n rond de 15 meter. Ga dan maar eens zoeken maar we wisten wel dat hij zo'n 20 centimeter boven de grond was. We zijn een tijdje aan het tobben geweest en ik had al een boom gezien met een gat (die wel natuurlijk in gevormd was) waar ik een pissebed uit zag komen maar verder niet. Toen we het eigenlijk wilden opgeven zag mijn wederhelft ineens dat de koker in dat bewust gat zat maar hij kreeg hem er niet uit. Toen hebben we het dopje er maar af gepeuterd en het logrolletje eruit getrokken en na het loggen hebben we de zooi zo maar weer teruggestopt maar in het log hebben we de legger wel verteld dat de stash wel enige onderhoud behoeft want ik denk niet dat het zo de bedoeling was.


Sterrenbos Den Treek

Een stukje jeugdsentiment voor mij aangezien we met de club destijds er regelmatig naar toe gingen zodat de stadskindertjes uit de wijk Lombok ook eens tussen de natuur konden spelen ipv de grijze stenen van de stad. De andere helft vond de bramen aan de kant niet te versmaden en heeft er zo her en der wat van gegeten. De wandeling was 4 kilometer en het ging net maar we waren aardig bezweet toen we bij de stash (die we overigens heel makkelijk vonden) aankwamen. Daarna was het eerst even tijd voor een biertje op een terrasje voor we naar de volgende cache gingen


Spot

Deze was op de plek waar vroeger de spotters stonden om de F 16's te zien vliegen bij vliegbasis Soesterberg. De cache was makkelijk gevonden bij één van de vele prullenbakken en we hebben nog even naar een zweeftoestel gekeken voor we verder gingen.


Five TB hotel

Deze was snel gevonden toen we aan de goede kant van de weg keken want er lag een dakpan in de voortuin die wel heel vreemd overkwam. Dakpan opgetild en ja hoor daar was het hotel waar mijn IJssalon Candido coin zijn reis kan beginnen door Nederland.


Station Hollandsche Rading


Deze was snel gevonden en we hebben hem gelogd naardat de trein weer vertrokken was. Dit was de laatste cache voor vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

UA-9440093-1